Jak propagovat uměleckou činnost nebo výrobu předmětů, které s uměním přímo souvisí? Možností je celá řada a kromě klasických papírových letáků nebo televizního či rozhlasového vysílání tu máme k dispozici i reklamní předměty. Umělecká odvětví bychom mohli rozdělit do dvou základních kategorií na umění múzická, kdy se nevytváří hmotné výrobky (hudba, divadlo, film, fotografie) a na umění ostatní – řemeslná, například výtvarné obory malířských a sochařských technik. Chcete-li se začlenit do výtvarných činností a propagovat v této souvislosti například výtvarné potřeby, můžete to provést i skrze reklamní tužky.
Tužka je předmět, který zná každý, a může oslovit i osoby bez výtvarného nadání, protože grafit v podobě tuhy je stále tím nejlepším materiálem, který se nerozpíjí, a jehož zápis na papíře zůstává v perfektní podobě prakticky nezměněný desítky let. Grafitových tužek existuje tisíce modelů a lze je rozdělit zejména podle tvrdosti tuhy do stupnice od nejtvrdších tužek 9H přes střední tvrdost HB až po nejvyšší měkkost 9B. Rozdílnou tvrdost oceníte nejen při psaní textů, ale právě při malbě, kde preferujete zvýraznění stínování, a kde na tvrdosti tuhy závisí plasticita výtvarného díla.
Tužka jako forma reklamy
Propagace prodeje výtvarných potřeb získá na atraktivitě třeba v okamžiku, kdy se soustředíte na potisk grafitových tužek různých tvrdostí, a budete je nabízet zákazníkům například jako sadu čtyř základních tužek pro psaní i malování. Techniku práce s grafitem zvládne i začátečník a tento obor se mu pak může zalíbit natolik, že jej začne hlouběji studovat i na výtvarné škole. A jakou vypovídající hodnotu má taková malba grafitem? Zajeďte se někdy podívat do Prahy na Karlův most, kde někteří umělci malují pod širým nebem portréty laděné do reálné podoby či karikatury, a budete jistě okouzleni, co tento tvůrčí obor může nabídnout.